Co takiego jeść, aby zrzucić wagę?

szybko zrzucic wageStaraj się jeść całą tęczę owoców i warzyw każdego dnia, gdyż mocno kolorowe owoce i warzywa zawierają wyższe stężenie witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Dodaj jagody do płatków śniadaniowych, jedz owoce na deser i warzywa jako przekąski – np. marchew, groch, lub pomidorki koktajlowe zamiast przetworzonych przekąsek.

Zielenina. To znacznie więcej niż tylko sałata. Kapusta, gorczyca, brokuły i kapusta pekińska są bogate w wapń, magnez, żelazo, potas, cynk oraz witaminy A, C, E i K.

Słodkie warzywa. Naturalnie słodkie warzywa – takie jak kukurydza, marchew, buraki, ziemniaki, słodkie bataty, cebula i kabaczki – dodaj zdrowe słodycze do posiłków i ogranicz swój apetyt na cukrowe dodatki.

A może uda się schudnąć dzieki owocom?

Owoce. Owoce są smaczne, a dzięki swojej zawartości błonnika, witamin i przeciwutleniaczy sprawiają, że jesteśmy nasyceni. Jagody są pomocne w walce z rakiem, jabłka dostarczają błonnika, pomarańcze i mango oferują dużo witaminy C.

Spożywanie żywności o wysokiej zawartości błonnika może pomóc utrzymać równowagę organizmu, obniżyć ryzyko chorób serca, udaru mózgu i cukrzycy oraz pomóc Ci schudnąć. W zależności od wieku i płci, eksperci od żywienia zalecają jeść od 21 do 38 gramów błonnika dziennie dla optymalnego zdrowia. Wielu z nas nie spożywa nawet połowy tej ilości.

Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej naturalna i nieprzetworzona jest żywność, tym bardziej bogata jest w błonnik.

Dobrym źródłem błonnika są produkty pełnoziarniste, płatki zbożowe, pszenica, jęczmień, płatki owsiane, ziarna, orzechy, warzywa – takie jak marchew, seler, pomidory i owoce – takie jak jabłka, jagody, owoce cytrusowe i gruszki.

Nie ma błonnika w mięsach, mleku i cukrze. Rafinowana lub “biała” żywność, taka jak białe pieczywo, biały ryż i ciasto została pozbawiaona całości lub większości  błonnika.

Jaki jest jeszcze łatwy sposób?

Łatwym sposobem  na dodanie większej ilości błonnika do swojej diety jest rozpoczynanie dnia od płatków pełnoziarnistych lub dodanie nieprzetworzonych otrębów pszennych do swoich ulubionych płatków.

Jedzenie zdrowej, zbilansowanej diety jest ważnym elementem utrzymania dobrego stanu zdrowia i może pomóc Ci czuć się jak najlepiej.

Dieta oparta na produktach skrobiowych, takich jak ziemniaki, chleb, ryż i makaron; z dużą ilością owoców i warzyw; niektóre potrawy bogate w białko, takie jak fasola, rośliny strączkowe, ryby, jaja, mięsa i inne białka; niektóre mleka i przetwory mleczne oraz nie za dużo tłuszczu, soli i cukru – zagwarantuję Ci wszystkie składniki odżywcze jakich potrzebujesz.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *