Pare rad na początek – jak schudnąć?

odchudzanie szybkieMyśl o mniejszych porcjach. Ich wielkość znacznie wzrosła w ostatnim czasie. Na kolację wybierz starter zamiast dania, podziel się z przyjacielem i nie zamawiaj największej porcji niczego. W domu, kwestia wizualna może pomóc Ci w doborze rozmiarów porcji – porcję mięsa, ryby lub kurczaka powinny być wielkości talii kart a pół szklanki puree ziemniaczanego, ryżu lub makaronu wielkości tradycyjnej żarówki. Jeśli nie czujesz się najedzony na koniec posiłku, dodaj więcej zielonych warzyw liściastych lub powiększ posiłek owocami.

Nie spiesz się. Przestań jeść  zanim poczujesz się najedzony. W rzeczywistości kilka minut zajmuję to, aby twój mózg przekazał twojemu ciału, że otrzymało już wystarczającą ilość żywności, więc jedz powoli.

Jedz z innymi ludźmi, gdy tylko masz taką możliwość

Poza korzyściami emocjonalnymi, pozwala to modelować zdrowe nawyki żywieniowe dla twoich dzieci. Jedzenie przed telewizorem lub komputerem często prowadzi do bezmyślnego przejadania się.

Niezależnie od wielkości porcji, chyba największym problemem w nowoczesnej diecie zachodniej jest ilość cukru dodawanego do naszej żywności. Oprócz tworzenia się problemów z wagą, zbyt dużo cukru może powodować skoki energii i zostało powiązane z cukrzycą, depresją, a nawet wzrostem skłonności samobójczych u młodych ludzi. Zmniejszenie ilości słodyczy i deserów, które jesz jest tylko częścią rozwiązania, ponieważ cukier jest również ukryty w produktach spożywczych takich jak chleb, płatki śniadaniowe, zupy i warzywa z puszki, sos do makaronu, margaryna, błyskawiczne puree, mrożone obiady, posiłki o niskiej zawartości tłuszczu, fast foody i ketchup. Twój organizm dostaje wszystko czego potrzebuje od cukru naturalnie występującego w żywności, więc cały ten dodatkowy oznacza po prostu dużo pustych kalorii.

Owoce i warzywa są niskokaloryczne i bogate w składniki odżywcze, co oznacza, że ​​są wypełnione  witaminami, minerałami, antyoksydantami i błonnikiem. Skup się na jedzeniu zalecanego dziennego minimum pięciu porcji owoców i warzyw a pomoże Ci to osiągnąć naturalne uczucie sytości i ograniczyć niezdrową żywność. Jedna porcja to pół szklanki surowych owoców lub warzyw lub małe jabłko czy banan. Większość z nas musi podwoić ilość jaką obecnie spożywamy.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *